ניהול תיקי השקעות – חמש שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני שתבחרו בית השקעות

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שתף:

ניהול תיקי השקעות אינו עניין של מה בכך – בתיקי השקעות גדולים, ניהול איכותי, דינאמי ומוקפד המשמעות היא רווחי הון גבוהים יותר. אם יש לכם סכום ראשוני שהוא גבוה מספיק על מנת שתוכלו לבחור באפשרות של ניהול תיק השקעות על ידי מנהל מקצועי של אחד מבתי ההשקעות הגדולים בארץ – הנה לפניכם, מספר שאלות ונושאים שחשוב לתת עליהם את הדעת, לפני שבוחרים את בית ההשקעות או המנהל, שינהל את ההשקעות שלכם הלכה למעשה.

 

שאלה ראשונה – אילו בתי השקעות פועלים בארץ, ומי מנהל תיקי השקעות באופן הכי רווחי?

 בארץ פועלים עשרות בתי השקעות חזקים, יציבים, המראים אחוזי רווחים גבוהים בניהול תיקי השקעות ובמוצרי השקעה שונים (כמו קרנות נאמנות, ואחרים). כל בתי ההשקעות מעסיקים יועצי השקעות מוסמכים ומספקים שירותים אמינים, זמינים, ומקצועיים לניהול תיקי השקעות.

 

לאחרונה, העלינו סקירת שירותים מקיפה של בתי ההשקעות הגדולים בארץ. הנה קישורים למאמרים אלה להתרשמותכם:

 

IBI – פרופיל בית השקעות

הלמן אלדובי – פרופיל בית השקעות

אינפיניטי – פרופיל בית השקעות

איילון – פרופיל בית השקעות

אקסלנס – פרופיל בית השקעות

ילין לפידות – פרופיל בית השקעות

מיטב דש – פרופיל בית השקעות

פסגות – פרופיל בית השקעות

אלטשולר שחם – פרופיל בית השקעות

 

שאלה שנייה – אילו מאפיינים חשוב שיהיו למנהל תיק ההשקעות שלי?

 ניהול תיקי השקעות של לקוחות משמעו בחירה במכשירי השקעה שונים (כמו: מניות בארץ, מניות בחו”ל, סחורות וחוזים עתידיים, מט”ח, אג”ח, ואחרים) ובניית תיק השקעות מחושב בו פרופורציות שונות של חלוקה פנימית בין ההשקעות השונות, על פי אסטרטגיית גידור הסיכונים של המשקיע (או מנהל התיק שלכם). יש מוצרים שונים כמו גם דרכים שונות לניהול תיק השקעות, וכנראה שהדרך הטובה לנהל את תיק ההשקעות שלכם – היא הדרך שלכם. על כל מנהל תיק השקעות שתבחרו להביא כוונה לנהל את תיק ההשקעות שלכם על פי דרככם, וזה אומר, למשל:

 

  • לבחור במכשירי השקעה שהם מקובלים עליכם, ולא להשקיע במכשירי השקעה שאתם מעדיפים שלא להשקיע בהם – אם יש כאלה
  • לקבוע פרופורציות להשקעות ספקולטיביות בתיק, ולגדר את הסיכונים בהתאם להשקפת העולם שלכם והיכולת או הכוונה שלכם להשקיע בצורה ספקולטיבית.
  • לנהל את תיק ההשקעות שלכם באופן דינאמי ומעורב, להכיר את פרטי תיק ההשקעות שלכם ולאפשר לכם ליווי זמין או קבלת מידע על אודות מצב תיק ההשקעות שלכם בכל רגע נתון.

 

ניהול תיקי השקעות
תיק השקעות מנוהל באופן מוצלח הוא תיק השקעות בו מנהל ההשקעות מציע אסטרטגיה, בעל תיק ההשקעות קובע מגבלות ומאפיינים שהם חשובים לו – ועם נתונים אלה, יוצאים לדרך לבניית תיק השקעות רווחי לאורך זמן

 

שאלה שלישית – כמה כסף כדאי לי לנהל בתיק ההשקעות, ובאילו פרופורציות?

 ניהול תיק השקעות הוא עניין של פרופורציות. חלק מכספי ההשקעה שלכם יושקע בערוצי השקעה “בטוחים”, בהם הכסף שלכם יוצר רווחים נמוכים אבל יציבים לטווח ארוך. חלק אחר של הכסף שבתיק ההשקעות המנוהל לכם יושקע בערוצי השקעה יותר ספקולטיביים – כמו מט”ח, מניות, וכדומה – שם תוכלו להפסיד כספים כמו גם להרוויח. הפרופורציות בין אפיקי ההשקעה השונים – ייקבעו על ידי מהל ההשקעות שלכם תוך שהוא לוקח בחשבון את ההעדפות האישיות שלכם ומתאים את אסטרטגיות ההשקעה שלו אליכם.

 

כל בית השקעות קובע סכום מינימאלי לפתיחת תיק השקעות. זה בדרך כלל בין 200,000 ש”ח ל – 500,000 ש”ח.

 

ניהול תיקי השקעות - מינימום השקעה
אתם תחליטו מה גובה ההשקעה שלכם בתיק ההשקעות. חשוב שתבדקו עם בתי השקעות שאתם שוקלים, מה הגובה המינימאלי לניהול תיקי השקעות אצלם

 

שאלה רביעית – כמה יעלה לי לנהל את תיק ההשקעות שלי בבית השקעות זה או אחר?

 ניהול תיק ההשקעות שלכם הוא עבודה מקצועית הנדרשת לתשומת לב, לימודים ארוכים, שמירה על ידע אקטואלי נרחב בתחום ההשקעות והממון, ועוד. על כן, מנהלי תיקי השקעות גובים דמי ניהול על ניהול ההשקעות בתיק שלכם. דמי הניהול המקובלים הם בממוצע בין 1.5% ל – 2%, והם משתנים על פי נתוני תיק ההשקעות שלכם:

 

  • ככל שתיק ההשקעות שלכם גדול יותר, ומנוהלים בו יותר כספים, דמי הניהול באחוזים משווי התיק יהיו נמוכים יותר
  • ככל שתיק ההשקעות שלכם יכיל אחוז גבוה יותר של השקעות ספקולטיביות, הדורשות ניהול אקטיבי – דמי הניהול יהיו גבוהים יותר.

 

ושאלת השורה התחתונה – איך מתקדמים לקראת פתיחת תיק השקעות מנוהל?

 מומלץ לקרוא או לעיין במאמר על בתי השקעות מובילים לשנת 2017 – השוואה מקיפה, ולקבוע פגישת ניסיון עם כל בתי ההשקעות שהסכום ההתחלתי הנדרש שלהם עבור ניהול תיק השקעות מתאים לסכום אותו רציתם להשקיע. מומלץ להתרשם ממנהלי ההשקעות של בית ההשקעות ולבחון את האפשרות להתעדכן (בדרך כלל דרך אזור הלקוחות של אתר בית ההשקעות) במצב תיק ההשקעות שלכם בכל עת. יש לבחון את גובה דמי הניהול ביחס לפרופורציות ההשקעה וגובהה בתיק ההשקעות שלכם. לאחר שתאספו את כל הנתונים – תוכלו לבחור במנהל תיק השקעות שיסייע לכם במקצועיות ובתשומת לב, למקסם רווחים משוק ההון לאורך זמן.

 

בדוק עכשיו אם אתה מתאים למועדון השקעות אקסלוסיבי, ללא שום התחייבות

כבר 15,313 בדקו התאמה לניהול תיק השקעות

בדוק התאמה

פרטיותך חשובה לנו

 

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme